[About]

my Interest : Ubiquitous Reliability Engineering, Software Engineering, uForensic, uLearning, web and internet science and technology, Cryptography, Spatial Information, dan Data and network Engineering.

Publikasi :

“An Integrative Method on the Remote Monitoring of Walking Activities using Ubiquitous Healthcare System”, International Journal on Electrical Engineering and Informatics, ISSN 2085-6830, IJEEI, 2011.

“FPGA Framework for Image Processing Using a GUI of a Web-Based VHDL Code Generator,” International Journal on Electrical Engineering and Informatics, ISSN 2085-6830, IJEEI, 2011.

“A Study on the Process and Data Modelling for Software Safety Tasks”, International Journal KSII Transaction on Internet and Information System, Korea, 2011.

“An Integrative Method of Software FTA and FMEA for Security Analysis of a Smart Phone,” International Journal KSII Transaction on Internet and Information System, Korea, 2011.

“Process Analysis of Digital Right Management for Web-Based Multicast Contents”, Journal of Korea Multimedia Society (KMMS) Korea, 2011.

“Ubiquitous Healthcare System: A Design on the Remote Monitoring Based On Walking Activities,” In Proc. of  IEEE 3rd International Conference on Electrical Engineering and Informatics, July 17-19, 2011, Bandung, Indonesia, ISSN/ISBN 978-1-4577-0752-0/11/$26.00 ©2011 .

“A Study on the Reliability Three-Parameter in Network Covert Communication System Based on Message Integrity”, Journal of Korea Information Security, KISA, Korea, 2011.

“Development of a Reliable GUI for DiaHDL: A Web-Based VHDL Code Generator”, In Proc. of IEEE 3rd International Conference on Electrical Engineering and Informatics, July 17-19, 2011, Bandung, Indonesia, ISSN/ISBN 978-1-4577-0751-3/11/$26.00 ©2011.

“Development of a Reliable GUI for DiaHDL: A Web-Based VHDL Code Generator” Proceeding of National Conference of Indonesia Student Association at South Korea (CISAK, KAIST, Korea), 25 June 2011.

“Design and Implementation of Mobile Government Using WAP Protocol”, Proceeding of Electronic Engineering Polytechnic Institute Surabaya – Institut Teknologi Sepuluh Nopember (ITS), Indonesia, 2007.

Idhan, ya itu adalah nama keluarga dan nama kecilku, sempet kaget dulu ada temen kuliah colek @nanapus memanggil nama itu, aku fikir dia keluargaku, ujung punya ujung bersaudara juga akhirnya.

Begitupun Wildan Thoyib, ada akhiran K bukan Keren namun itu nama dari keluarga, tidak perlu di sebutkan, artinya nama dalam keluarga itu sangat penting. Thoyib berasal dari bahasa arab artinya bagus, indah, baik dan shahih. dan Wildan berasal dari bahasa arab dan Inggris, kalo dalam bahasa arab artinya Pemuda, gagah, tampan dan awet muda(narsis mode on) kenyataannya wajah boros dan tua, kekekekekk…. dan dalam arti inggris adalah serapan dari Welldone artinya Matang, bagus, baik juga…kekekekek, namanya bagus juga deh…orangnya Insya allah bagus juga….amiin,. wildan is welldone, selalu yang diucapkan professorku setiap kali.

Terdampar di busan, Korea Selatan utk belajar IT, atas bujukan dan rayuan professor ,  pake acara di jemput2 segala sekeluarga ke jakarta, kek apa aja.^_^

Senang dengan hal2 menarik dan aneh, berbicara keras dan tegas, kalo pada tempatnya, lunak kalo lagi males bicara,  tidak suka kesunyian, sukanya kegaduhan dan keributan, yaitu ribut mainin keyboard, lantang dan keras, maklum bekas pendemo, sedikit idealism tapi mudah memaafkan, sering diserang banyak orang tapi tidak pernah membalas, bukan berarti tidak mampu utk membalas namun diperhatikan orang yg menyerang itu sangat lemah, baik pshykis maupun fhysicalnya jadi dianggap tidak penting dan bukan lawan…kekekekek emangnya catur..

suka dengan hal2 baru, dan menarik….

belajar pencak silat sewaktu SKMA colek sang senior @beniraharjo  satu level lagi udah hitam sebagai ahli, belajar tenaga dalam dan kanuragan. Di korea sudah mencoba belajar Taekwondo, menyenangkan juga, tapi sudah bukan saatnya lagi, ya hitung2 ngempesin perut aja deh…kakkakakk, dasar gak ada kerjaan.

Quote yg paling disukai adalah;

Every Cloud has a silver lining, in which a great idea is an establisment of your future dreams.

Association :

  1. Student member of IEEE
  2. Member of International Association of Engineers [member number: 116589]
Advertisements
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: